Знаходячись в утробі, діти починають вивчати мову від своєї матері
29/10/2015
- 0
Вчені з'ясували, що діти, які народилися на світ всього декілька годин тому назад, можуть відрізняти звуки своєї рідної мови від звуків іноземної мови. Новітні дослідження показують, що діти починають буквально всмоктувати мову, знаходячись ще в утробі матері, а це набагато раніше, ніж передбачалося до того.
Сенсорні механізми, а також механізми мозку для сприйняття на слух розвиваються, коли внутрішньоутробний вік плоду досягає 30 тижнів. Новітні дослідження показують, що діти, знаходячись в утробі матері, слухають її розмови протягом останніх 20 тижнів життя й при народженні навіть можуть продемонструвати, що вони чули.
"Мати має першочергове право на впливу на мозок дитини, - каже Патрісія Куль, один із засновників та директорів Інституту з вивчення мозку в Університеті Вашингтона. - Голосні звуки - найгучніші у мові матері та плід, знаходячись в утробі, фокусує на них свою увагу".
Попередні дослідження доводили, що новонароджені готові вчити та розрізняти звуки мови у перші місяці життя, але не було жодних доказів того, що вивчення мови відбувається в утробі.
"Це перше дослідження, яке показує, що плід, знаходячись в середині утроби, вивчає певні звуки мови, якою говорить його мама, - говорить Крістіна Мун, ведучий професор психології у Тихоокеанському Лютеранському Університеті у Такома, штат Вашингтон. - Данне дослідження порівнює вимірювані результати на основі досвіду зі звуками мови у шестимісячних малюків та тих, хто ще знаходиться в утробі матері".
У дослідженні прийняло участь сорок малюків, що народилися 30 годин тому назад, по двадцять хлопчиків та двадцять дівчаток. Дослідження проходили у Такомі, США, та Стокгольмі, Швеція. Знаходячись у дитячій кімнаті, діти слухали голосні звуки своєю рідною мовою та іноземними мовами.
Їх інтерес до звуків фіксували за рахунок того, як вони смоктали соску-пустушку, яку було під'єднано до комп'ютеру, це давало можливість зафіксувати реакцію малюка на звуки, які він чує. Більш довге чи коротке смоктання пустушки під час прослуховування незнайомих чи знайомих звуків було доказом вивчення, оскільки показує, що новонароджені можуть відрізняти звуки, які вони чують, знаходячись в утробі.
У двох країнах діти при народженні довше смоктали соску, коли чули звуки іноземної мови, ніж коли чули звуки своєї рідної мови.
Дослідники кажуть, що новонароджені - найкращі учні, а розуміння того, яким чином вони у буквальному сенсі слова поглинають інформацію, може пролити світло на процес навчання протягом усього життя. "Ми хочемо знати, що такого вони використовують у роботі мозку у ранньому дитинстві, до чого у дорослих вже немає доступу, - каже Куль. - Не можна звести на нівець цікавість дітей у ранньому віці".
Статтю підготовлено за сприяння курсів іноземних мов Glebov.