Ви є тут

Як обрати школу та першого вчителя?

10/07/2011

  • 1
Час, коди дитина готується йти у перший клас, для батьків є часом хвилювань та запитань, на які годі знайти відповіді: Чи готова дитина до школи? Як обрати школу? Яким повинен бути перший вчитель?

Для початку розглянемо головне питання, яке не всі батьки собі задають вчасно: чи готова моя дитина до школи? Це питання набуло в останній рік величезної актуальності, адже діти почали ходити в школу з 6 років. Але якщо дитині на 1 вересня не виповнилося 6 років, то батьки можуть сумніватися: можливо, варто почекати, можливо, не спішити віддавати дитину у 1 клас. Однозначної відповіді на це запитання немає, адже кожна дитина особлива. Можна скористатись послугами кваліфікованого спеціаліста (дитячого психолога в садочку або в школі), який допоможе визначити за спеціальними методиками готовність дитини до школи. Але – вирішувати тільки вам, адже це ваша дитина, і ви її знаєте найкраще.

Загальні поради зазвичай звучать такі: повинна бути інтелектуальна готовність, тобто певний рівень розвитку уваги, пам’яті, мислення; мотиваційна готовність (бажання іти в школу, перебувати там) і соціальна готовність - певний рівень розвитку комунікативних навичок, уміння слухати старших, виконувати доручення (накази). 

Здається, про все згадали: інтелектуальна, емоційна, соціальна готовність. Але давайте не забувати і про фізіологічну готовність, яка є теж важливим фактором розвитку дитини. Яким би вундеркіндом не була, наприклад, 5-ти річна дитина, вона фізіологічно залишиться 5-ти річною, а це означає, що їй  важко буде справлятися власне з фізичним навантаженням, яке її чекає в школі. Дитина має бути настільки фізично витривалою, щоб ефективно "відпрацювати свій робочий день" та ще й протистояти стресу, можливим інфекціям тощо. Не говорячи вже про те, що нервова система 5-річної дитини ще не є достатньо зрілою.

Звернемо увагу й на те, що важливу роль грає й стать дитини. Існує думка, що  хлопчиків варто віддавати пізніше, з дівчатами можна й «поспішити», адже вони легше звикають до дисципліни та бувають більш слухняними, більш відповідальними, ніж хлопчики. Досвідчені мами мають таку думку: якщо є можливість почекати з школою ще один рік, не вагайтеся, подаруйте дитині цей рік дитинства, в будь-якому випадку за цей час дитина стане дорослішою (один рік у цьому віці – дуже багато!), більш відповідальною та фізично більш витривалою.

Отже, з готовністю до школи розібрались, припустимо, ми твердо впевнені, що наша дитина готова йти до школи.

Наступне питання, яке нам потрібно вирішити: обрати школу для дитини. Вибір школи зазвичай проводиться за такими критеріями:

-      близькість до домівки;

-      престижність школи;

-      поради знайомих (друзів);

-      наявність групи продовженого дня;

-      старша дитина вчиться в цій школі.

До цього списку я додала б і ще один, на мій погляд, дуже важливий критерій – перший вчитель. Краще все-таки подумати в першу чергу про першу вчительку для дитини, а не школу.  На практиці це може виглядати так: обираємо 2-3 школи, а у них обираємо першу вчительку. У деяких начальних закладах є можливість відвідати підготовчі заняття у вчителів – цим потрібно обов’язково скористатись.

Усім мамам, що віддавали дитину в 1 клас, знайомі сумніви та страхи з приводу вибору першої вчительки. Тим більше, якщо це перша дитина. Варто прислухатись до порад, які узагальнено у процесі опитування досвідчених мам:

1) зайдіть самі у приміщення початкової школи та подивіться 4-ті класи (на наступний рік вони будуть 1-ми): зверніть увагу на умови, в яких вчаться діти. Наприклад, окрема будівля для початкової школи – це однозначно дуже добре;

2) дізнайтесь у знайомих, хто з їхніх дітей навчався у вчителів - хай поділяться враженнями. Але краще самому зібрати доступну інформацію, а не з "других рук". А також майте на увазі, що одній дитині підходить цей вчитель, а іншій - ні;

3) під час уроків послухайте під дверима, як вчитель спілкується з дітьми і подивіться, як веде себе на перерві. Це трохи нестандартний підхід, але надає точну уяву про методи вчителя;

4) особиста розмова не завадить, але за 5 хвилин розмови мало що можна вияснити, хіба що оцінити симпатичність, вихованість, володіння мовою.

На що варто звернути увагу при виборі вчителя:

- уміння учителя не виділяти когось із дітей – однакове відношення до усіх дітей;

- спокійна вдача і терпіння, вміння стримуватись та не підвищувати голос;

- індивідуальний підхід до кожної дитини – намагання вивчити вдачу та нахили дитини за допомогою батьків;

- бажання учителя займатися позакласною роботою;

- відгуки дітей, що вчилися у вчителя;

- відгуки знайомих колег-вчителів;

- прислухаймося до власної інтуїції.

А взагалі, ви найкраще знаєте свою дитину: уявіть для неї ідеальну вчительку, і обирайте максимально схожу на неї. Скоріше за все, ви самі відчуєте, що це ВОНА - довіряйте власній інтуїції. Мене, наприклад, вчителька моєї дочки підкупила тим, що запропонувала на зборах у червні приводити в серпні дітей (кожного окремо, за попередньою домовленістю) до неї у клас на годину знайомитись!

Хай ваш вибір буде вдалим, хай вашій дитині школа дається легко, а перша вчителька буде для неї другою мамою.

Якщо у вас є думки з приводу поданої теми, будь ласка, висловлюйтесь в коментарях – ви можете допомогти нашим читачам зробити правильний вибір, від якого залежить подальша доля наших дітей.

Маріанна Пайда

 

Прочитати про готовність дитини до школи можна у статтях «Готовність дитини до школи: складові успішного навчання» та «Готуємо дитину до школи».

Коментарі
Зображення користувача Гість.

30/06/2011

Головне, шоб було близько до дому. :)

Додати відповідь