Правила перевезення дітей в автомобілях у Європі
03/12/2018
- 0
На жаль, в Україні гостро відчувається проблема з дисципліною при перевезенні дітей в автотранспорті, тож, виїжджаючи в Європу, зверніть увагу на суворі вимоги до подорожей з малюками, щоб не потрапити у неприємні ситуації.
Всі країни Європи послуговуються спільними уніфікованими правилами дорожнього руху і перевезень, які значно суворіші, ніж у країнах пострадянського союзу. До прикладу, перевезення непристебнутих пасажирів навіть на задніх сидіннях заборонено. А діти та особи, зростом менше 1,5 м, повинні їздити виключно в автомобільних кріслах-бустерах у відповідності до їх ваги та віку.
У 2017 році через збільшення кількості травм та смертей дітей при ДТП, норми перевезення дітей автотранспортом дещо змінилися.
- Збільшено розмір штрафів. За порушення вимог перевезення дітей в автотранспорті можна бути оштрафованим на суму 80-323 євро, а за повторне правопорушення загрожує призупинення дії посвідчення водія на строк від 15 днів до двох місяців.
- Подорожуючи з дитиною, слід звертати увагу не тільки на вагу, а також і на зріст дитини. Тепер особи нижче 1,25 м не мають права перевозитись без спеціального автокрісла відповідної вікової групи. Використовувати бустери – подушки без спинки, допустиме лише для дітей вище 125 см. На цих бустерах можна пристебнути дитину автомобільними ременями таким чином, щоб вони знаходилися нижче рівня шиї пасажира. Це дуже важливо, оскільки при ДТП чи не найбільша загроза саме у момент різкого гальмування. Особи зростом від 125 до 150 см (приблизний вік до 12 років) можуть подорожувати виключно на задніх сидіннях, обов’язково сидіти на бустері і мають бути пристебнутими ременями безпеки.
- Положення малюка відносно напрямку руху автомобіля. Для дітей з вагою до 9 кілограм діє норма перевезення у автокріслах, закріплених так, щоб дитина сиділа у напрямку, що протилежний до руху автівки, іншими словами – спинкою до руху. Не рекомендовано перевозити діток на передніх сидіннях, навіть у автокріслах. Якщо можливості встановити автокрісло на задніх сидіннях нема, у крайньому випадку можна розмістити його на передньому пасажирському сидінні, але обов’язково слід відключити подушку безпеки. Трапляється, що мами беруть з собою на переднє сидіння крісла-люльки для немовлят (вагою до 9 кг). Це категорично заборонено!
Види автокрісел для дітей
Група 0
Немовлят перших 6 місяців життя найкраще перевозити у автолюльці, закріпленій спинкою за напрямком руху. Таке автокрісло групи 0 найбезпечніше, хоча не саме зручне для батьків, які подорожують одні і не мають змоги так контролювати дитину.
Група 0+
Автокрісла для малюків з народження до 10-13 кг. Закріплюються таким чином, що дитина подорожує спинкою до руху транспорту. У такому автокріслі дитя перебуває у напівлежачому положенні і це зменшує навантаження на хребет.
Група І
Автокрісла для дітей вагою 9-18 кг кріпляться або ременями автомобіля, або системою кріплення Isofix, що виграє по якості за рахунок стабільнішого і міцнішого утримання автокрісла, а також точнішого прилягання крісла до атомобільного сидіння.
Група ІІ
Для маленьких пасажирів вагою 15-25 кг. Можливе кріплення автомобільними ременями або системою Isofix.
Група І/ІІ
Передбачає перевезення малюків вагою від 9 до 25 кг. Кріпляться обличчям у напрямку руху автомобіля.
Група ІІІ
Так звані бустери (адаптери, подушки), можуть бути зі спинкою та без неї. Дозволяється застосовувати для перевезення пасажирів зростом від 125 см і від 36 кг ваги (в середньому до 12 років). Призначені для збільшення зросту дитини, щоб ремені безпеки не проходили на рівні шиї. Але бустери без спинок, на жаль, не гарантують стабільності шийних хребців, голови, та зовсім не захищають від можливих наслідків латеральних зіткнень, тож беріть це до уваги, плануючи поїздку у Європу.
Група І/ІІ/ІІІ
Призначена для дітей 9-36 кг. Найбезпечніша категорія, оскільки це друге й останнє автокрісло, яке Вам знадобиться. При покупці звертайте увагу на такі критерії вибору:
- 2 можливих положення пасажира: сидяче і напівлежаче (для поїздок дітей до 4-х років, а також, коли дитина засне);
- Можливість регулювати висоту підголівника відповідно до зросту дитини;
- Посилена система латерального захисту (крісла з масивними боковими частинами), які створені для гарантії захисту саме в латеральних аваріях.
«Дітвора» бажає вам гарних подорожей і щоб захист автокрісла вам ніколи не став у нагоді, проте нагадує, що береженого Бог береже!