Ви є тут
Батьківські збори: основна тема - збір грошей
1 вересня… Святкові лінійки, нарядні діти, квіти, промови… Але свято закінчується і починаються будні: батьківські збори, збір грошей, заяви на групи продовженого дня, плата за харчування (новинка!), підручники, зошити…
Ми вже всі звикли, що фінансуємо з власної кишені садочки, школи, гуртки. Звикли, що держава не в змозі фінансувати освіту у повному обсязі. Деякі батьки навіть навчальний заклад обирають за критерієм: чи багато там треба здавати грошей на утримання школи (садочку). Так, ми всі хочемо, щоб наша дитина вчилась, виховувалась в належних умовах і не шкодуємо на це грошей, плануючи у сімейному бюджеті статтю на ці витрати.
Але, мабуть, кожному з нас приходить у голову думка: а чи так повинно бути? І чи є розумна міра того, що потрібно дітям у садочку чи школі? Багато батьків скаржаться, що мусять здавати більше грошей, ніж у інших школах (садочках), тому що:
- Вчитель (вихователь) завжди має ідеї для «поліпшення» навчального процесу та оформлення класу (групи);
- У батьківському комітеті батьки надто запопадливі та самі пропонують збирати додаткові кошти на не надто потрібні речі (нова тюль, новий килим і т.д.);
- Батьки мовчать і не висловлюють свою думку з приводу лишніх трат грошей, побоюючись, що постраждає їхня дитина.
І взагалі: як ви вважаєте, головною темою батьківських зборів повинні бути матеріальні питання, чи питання успішного навчання (виховання) наших дітей?
І насамкінець, ваша думка: чи буде наша держава коли-небудь у спромозі виконувати завдання, покладені на неї нами, громадянами, які фінансують ці завдання своїми податками? Тобто виконувати норму, закладену у Конституції нашої країни (ст.53), у якій ключовими словами є: доступність, безоплатність та розвиток освіти...
03/09/2011
От і я завжди кажу - для чого постійно купляти нові штори, робити ремонти кожні 4 роки - краще б ці гроші витрачалися на оновлення навчальної бази, на навчання і психотерапію для вчителів.
03/09/2011
Про психотерапію - сподобалося :) А якщо серйозно, то вже якщо збирати кошти - то нехай би на користь навчанню йшли, а не те, щоб прийшла комісія з міськвно і похвалила вчительку за гарно прикрашений клас...
03/09/2011
А це серйозно і є :)
насправді, нашим вчителям просто необхідна психотерапія, оскільки людина, яка забула про те, як відчувати радість від життя і нездатна приймати інших такими, як вони є - не може навчити інших нічому хорошому. Людина, яка втратила життєву гнучкість, нав'язує жорсткі рамки дітям а не допомагає їм зор'єнтуватися в житті. Людина, яка знаходиться в жорсткій ієрархічній структурі, може навчити тільки бути підлеглим - і аж ніяк свободі самовираження. Людина, яка не відчуває себе і своїх справжніх потреб не зможе почути іншого.
А ще ж є звичка до показухи. Наприклад, в нашій школі є проектор з інтерактивним екраном - але вони використовуються тільки коли приходять гості - як привід похвалитися(((
03/09/2011
Я зрозуміла :)
Просто перший раз таке чую: щоб батьки піклувалися про психічне здоровя вчителів :) Хоча, виявляється, це дуже навіть важливо...
А про "проектор з інтерактивним екраном" якраз сьогодні чула від знайомої, яка іронічно спитала, чи збираємось таке чудо купувати у клас... В деяких школах, дійсно, це просто спосіб похизуватися: у нас таке є!
12/09/2011
Я просто не тільки мама школяра, а ще й психолог
03/09/2011
Якщо чесно , я коли побачила вчительку молодших класів, мені захотілося дати їй грошей. Розумію, що різні вчителі бувають, але отримувати за свою, дійсно тяжку роботу такі копійки...
03/09/2011
Так, розумію вас... На зарплату вчителя дійсно важко прожити. У мене знайома пара (обоє вчителі) просто не змогли тут вижити і декілька років тому виїхали в Угорщину... Але є й такі батьки, які просто не в змозі давати грошей на школу, навіть якщо би дуже хотіли...
04/09/2011
На мой взгляд, сборы денег в школе (садике) бывают 3-х видов: первый - это результат совместного решения родителей относительно благоустройства класса, улучшения условий, в которых наши дети пребывают значительную часть жизни. Тут если кого-то из родителей не устраивает количество предлагаемых сумм - встаем на собрании и высказываем свое мнение о новых занавесочках, ковриках и т.д. Это лучше, чем молчать, сдавать, а потом жаловаться друзьям на школьную обдираловку.
2 вид - бурная инициатива учительницы по поводу проектора, мультимедийной доски, компьютера и пр. - случай сложнее, не очень хочется идти по варианту "встаем на собрании...", вдруг это отразится на отношении к ребенку. Но ведь и здесь окончательное решение принимают родители - не хочется выступать на собрании, можно выступить на перекуре, в кафе, когда есть родители, а учительницы нет. Кто сказал, что инициативными должны быть только те, кто хочет получить деньги, а не те, кто давать их не хочет (не может, не считает целесообразным).
3 вид - обязательные школьные сборы (фонд школы, моющие средства, доплата за питание, охрана и т.д.) Вот тут решение за нас уже приняли. И тут далеко не всегда мы можем легко проконтролировать, куда же наши деньги на самом деле пошли - занавесочки хоть висят, и их видно. Но с другой стороны, проконтролировать трудно - не значит невозможно, главное желание. Оказывается, не только красота, но и родители - "страшная сила" (есть к примеру случаи, когда родители сообща отказывались от изучения детьми второго иностранного языка - этот отказ официально был удовлетворен; меняли охрану и пр). В общем если не хотим, чтобы нас и наших детей "разводили", надо "вставать на собрании, на перекуре, в кафе", а теперь и на страницах этого сайта.
04/09/2011
Дякую вам за коментар. Все розкладено, як по поличках :)
04/09/2011
Чистая правда! Чаще всего так и бывает - никто ничего не говорит, а потом жалуются на поборы... Слава богу, у нас в школе в классах обоих моих детей сложилась очень здоровая атмосфера, и всякие поползновения или учителей, или "занадто щедрих" родителей отсекаются на этапе обсуждения)))
Еще иногда удивляет позиция моего мужа, например - сам на собрания не считает нужным ходить, а потом возмущается, чего это мы там "нарешали"
06/09/2011
Глупо на эту тему даже дискутировать. Не платишь - имеешь условия уровня захолустного села. Платишь - как-то что-то изменяется.
Работал три года в школе учителем. Ни копейки, ни бутылки, ни коробк конфет не взял, но когда дети не могли в 10 классе прочитать фразу из 5-го без ошибок - думать надо о другом - о мотивации. А если выбрали школу с побирушками-начальством, то тут чего уж пенять на систему.
Да и бесплатный сыр, мы все знаем где он...
08/09/2011
Глупо- не глупо, но вас тоже задела тема. Я просто хотела всем напомнить, что даже если от нас не зависит то, что мало денег дают на образование, но мы должны помнить, что даже те деньги, которые выделяют (а их выделяют все таки) иногда непонятно куда тратятся... Вообще-то у нас есть право проверить это.
12/09/2011
Ну от, всі ми побалакали, пожалілися, заплатили, і знову ніхто не спитає куди пішли гроші, які держава виділяє-таки на розвиток освіти. Це - замкнене коло: ми здаємо гроші, ремонтуємо класи, приходить комісія - бачить, все ОК, то нащо виділяти бюджетні гроші на ремонт і скорочує витрати на ці цілі. Отак.
08/10/2011
Мене найбільше цікавить те, чи взагалі коли-небудь ми доживемо, що держава платитиме нормальну зарплату вчителям і забезпечуватиме повністю матеріальну базу освіти. Скоріше за все ми - ні
01/11/2011
Очень актуальный вопрос. У нас в классе сами родители предлагают сделать что-то для класса или для школы. Но вам указывают на то, что лучше сдать деньги. А когда задаешь вопрос на что потрачены - к тебе появляется "особое отношение". Директор покрасит панели, полы для комиссии( 15 августа проверяют подготовку школы к учебному году), а когда предлагаешь сделать ремонт в бассейне (это для детей) тебя не слышат. Удивляюсь, как комиссия на полы и стены в нашем комплексе смотрит, а тот ужас! что называется бассейном - не видит. Или не желает видеть. А вообще, комплекс у нас хороший, сделан полностью за счет родителей из года в год.Только хозяина хорошего нет.