Ви є тут

Internet Generation або Хто такі «зети»?

21/06/2014

  • 0

Generation Z (інші назви: Generation M, Net Generation, та Internet Generation) — термін, що застосовується для людей, які народилися між ранніми дев'яностими та середніми двотисячними. Зазвичай, людей покоління Z вважають дітьми покоління X, рідше покоління Y. Те, що минулі покоління називали  «технологіями майбутнього», покоління Z вважає невід'ємною частиною повсякденного життя. Саме це, передусім, відрізняє їх від попереднього покоління Y,  дитинство яких минуло до «технологічного буму».

Соціологи і демографи не мають єдиної думки про те, кого вважати представником покоління Z. Межа залежить від рівня розвитку технологій у країні, де народилися молоді люди. Так, багато західних соціологів називають першими «зетами» тих, хто народився в 1991 році - в рік появи загальнодоступної всесвітньої мережі, інші ведуть відлік тільки з 2001 року - коли інтернет отримав широке поширення. У Японії, яка випереджає всіх за рівнем впровадження цифрових технологій в повсякденне життя, до покоління Z відносять навіть тих, хто народився в кінці 1980-х років. У країнах колишнього СРСР, очевидно, перші «зети» з'явилися не раніше середини 1990-х.

Узагальнивши найпоширеніші точки зору, експерти роблять такий висновок: до покоління Z можна зарахувати підлітків і молодих людей у ​​віці від 11 до 20 з невеликим років. Від всіх інших попередніх поколінь цих юнаків і дівчат відрізняє те, що вони з дитинства знайомі з цифровими технологіями. «Буквально народилися з iPad в руках», - відгукуються про «зетів» дослідники, підготувавши для компанії 3М звіт про нове покоління - «Z Generation Focus Group Report».

Діти справжнього

Нове покоління дотримується принципу «живи справжнім», вважаючи за краще проводити час у своє задоволення і намагаючись ні про що сильно не турбуватися. Головна мета їхнього життя - «бути щасливими», вважають автори звіту 3М.

Як «зети» розуміють щастя? Треба визнати, досить однобоко: у першу чергу молоді люди пов'язують його з фізичним і психологічним комфортом, а також персональною свободою вкупі  з можливістю подивитися світ. Якщо запитати представників покоління Z, чим би вони хотіли займатися у своєму житті, більшість з них відповість: подорожувати і відпочивати. Причому подорожувати «зети» воліють з друзями або з сім'єю, а не поодинці, тому що найчастіше знаходяться в чудових стосунках з батьками і заводять багато друзів.

Услід в списку пріоритетів «зетів» йде збереження здоров'я (сюди входить прагнення придбати і підтримувати ідеальну фізичну форму), соціальна активність і хобі. «Зети» не хочуть працювати так багато, як їх батьки, але говорять про прагнення наповнити своє життя змістом. Вони не живуть, щоб працювати, а працюють, щоб жити, констатують дослідники.

Креативні або самовпевнені?

Коли фахівці попросили «зетів» дати визначення своєму поколінню, більшість з них вибрало такі слова: «творчі», «винахідливі», «перфекціоністи», «амбітні» і «доброзичливі». І, треба визнати, не покривили душею: покоління «зетів» дійсно дуже цікавиться прикладним мистецтвом, інноваціями і має розвинуту уяву. Молоді люди із задоволенням беруть чужі ідеї, щоб генерувати власні.

Безперечною перевагою «зетів» є здатність одночасно виконувати неймовірно велику кількість завдань: адже з дитинства звикли одночасно робити кілька речей - набирати текст, слухати музику, завантажувати контент, читати стрічку соцмережі, базікати по чату з друзями, виконувати домашнє завдання і при цьому поглинати свій обід.

 «Зети» із задоволенням стають волонтерами, беруть участь у різних соціальних проектах. Вони, безумовно, «зелене» покоління, думають про охорону навколишнього середовища більше, ніж хто-небудь ще, захист природи - одна з головних цінностей у їх житті.

Продовжуємо споживання

«Зети», як і їхні батьки, - покоління споживачів, чиє життя наповнене рекламою. Покоління, яке ще не стикалося з масовим безробіттям, легко розлучається з грошима. Вони люблять ходити в ресторани, купувати технічні новинки. На Заході їх називають «digital natives» - людьми цифрових технологій, тому витрати на гаджети вони вважають не марнотратством, а необхідністю. Через це, до речі, «зети» досить часто виявляють овердрафт на своєму банківському рахунку.

Але, як це не дивно, заробляти на поколінні Z складніше, ніж на їх батьках. Справа в тому, що на відміну від попередніх поколінь у «зетів» проходить дуже багато часу від моменту вибору товару до його покупки. Звичайно, зараз споживачі різного віку при виборі складних технічних товарів використовують можливості інтернету - вивчають характеристики, шукають кращі ціни. Але тінейджери затягують час навіть при виборі напоїв або зубної пасти.

Проста покупка для «Зета» виглядає приблизно так. Крок перший: побачити щось цікаве на полиці магазину або в соціальній мережі або на іншому сайті. Крок два: знайти в мережі інформацію про бренд, фотографії продукту, перевірити ціни на нього на різних сайтах. Крок три: порадитися з друзями - найчастіше за допомогою постів в соціальній мережі. Відкласти покупку, якщо незабаром очікується вихід більш досконалої версії продукту або нової колекції одягу. При цьому уважно відстежувати ціни на товар - за допомогою додатків. Крок чотири: пошукати потрібне на інтернет-аукціонах на зразок ebay, можливо, серед старих товарів (у тому, щоб купити стару річ, «зети» не бачать нічого поганого). По можливості замовити товар через інтернет або, якщо ціновий вигоди немає, купити в магазині. Крок п'ять, абсолютно необхідний: поділитися враженнями з однолітками, виклавши фото в соціальну мережу, залишити відгуки на форумах, викласти відео.

Дослідження американських «зетів»

Маркетингова агенція "Sparks&Honey" під час свого дослідження зосередилася на американській частині цієї вікової групи. Проте більшість висновків можна віднести й до ровесників цих юнаків та дівчат і з інших країн.

Покоління Z – це понад чверть нинішнього населення США. Вони менше, ніж попередні покоління, схильні до соціальних ризиків, як то алкоголь, тютюн та наркотики. Вони більше тямлять у своєму здоров’ї. Ця тенденція може дещо запізнюватися в менш розвинених країнах, але ненадовго. Z уважні до того, що вони їдять, і самі цікавляться кулінарією.

Покоління Z не може похвалитися високою фізичною активністю. Спорт інколи розглядається ними як щось потрібне длоя здоров'я, але ніяк не розвага. Для 51% підлітків та 66% дітей 6-11 років основна розвага - то ігри на різних девайсах. На ожиріння страждає 18,6% американських хлопців та 15% дівчат.

Вони люблять шопінг, особливо в онлайні. Одначе 57% респондентів радше заощадять гроші, ніж витратять. За останній рік лише 25% хлопців та дівчат із кимось билися ( у 1991-му році це було 42%).

Серед покоління Z найбільше підлітків, орієнтованих на добро для суспільства. 26% американців, народжених після 1995-го, вже мають досвід волонтерства. 60% вважають зміну світу на краще головною метою в житті людини.

Перебудова системи освіти в бік "співробітництва" та "інклюзивності" збільшила потребу цієї молоді в колективній діяльності, навчила ефективно розподіляти завдання з соратниками. На прикладі старших братів та сестер Z збагнули, що якісна традиційна освіта – не запорука успіху. Тому вони прагнуть отримувати практичніші компетенції, ніж ті, що пропонує абстрактна вища освіта.

72% старшокласників хочуть займатися бізнесом. 61% бачать себе радше підприємцями, ніж найманими працівниками.

Покоління Z є краще адаптованим до мультиекранного світу та мультизадачності. Лише за 10 років середній час уваги до однієї одиниці інформації скоротився майже на чверть, від 12 секунд до 8. Середньостатистичний Z проводить 3 години на день, 41% свого вільного часу за комп'ютером.

На думку фахівців, Z навіть "думають" у 4D, бо для них панорамна та 360-градусна фотографія та відео – уже норма, адже є в усіх сучасних смартфонах. Водночас жодне з поколінь ще не було таким безпорадним у орієнтації без допомоги девайсів. Z звикли гуглити кожне невідоме слово та перевіряти, де вони зараз, на мапах та сервісах на кшталт Foursquare.

Покоління Z "зеленіше" за попереднє. Старша частина вікової групи не просто обізнана в проблемах довкілля, а й бере участь у обговореннях та волонтерстві навколо екології.

Цікаві зміни сталися в самих американських родинах, де виховуються діти-Z. Спостерігається колосальне зростання кількості мультикультурних сімей, на 400% побільшало афро-білих та аж на 1000% - біло-азіатських.

Гендерні ролі та норми стираються, і тому поколінню Z складніше знайти собі пару та створити власну сім'ю.

Батькам покоління Z вдається зберегти нормальні стосунки навіть після розлучення, зведені брати та сестри підтримують зв’язок одне з одним. Побільшало всиновлень. Американські бабусі та дідусі дедалі частіше мешкають не окремо, а з дітьми та онуками. Та й для онуків стосунки з ними стали значно ціннішими.

Коментарі
Додати відповідь