Ви є тут

«Hello Kitty» - історія світового успіху

23/11/2012

  • 2

Напевно,  у багатьох дітей (та й не тільки) серед особистих речей є який-небудь аксесуар, сумка, наклейка, значок, предмет одягу або інша дрібниця із зображенням всесвітньо відомої білої кішечки -«Hello Kitty». «Хеллоу Кітті» або «Харо Кітті» (як вимовляють японці) - це один з найяскравіших образів, що розміщується на безлічі товарів.

Особливо популярна ця кішечка у себе на батьківщині, в Японії, де вона є частиною поп-культури, але не менше відома вона і по всьому світу. «Hello Kitty» знімається в мультфільмах, продається в якості іграшок і фігурок, прикрашає собою всілякі аксесуари, одяг, взуття, предмети інтер'єру. Неможливо уявити собі яку-небудь деталь або предмет, яку ще ніхто не додумався прикрасити цією усім відомою котячою мордочкою.

Однак не кожен задавався питанням - «а як все починалося?», адже як і за будь-яким іншим персонажем, за «Hello Kitty» стоїть свій творець і історія…

«Біографія» Hello Kitty

Ця симпатична мила кішечка має свою біографію. Народилася вона 1-го листопада (день народження дизайнера Юко Шиміцу, яка і намалювала персонаж) в 1974 році, живе з батьками і сестричкою Міммо в Лондоні, ходить в школу, у неї є безліч захоплень і друзів. «Батьком» Hello Kitty стала японська компанія «Sаnrio», а точніше її власник Сінтаро Цудзі, саме йому належала ідея створити «мультяшного» героя, який би всім сподобався.

«Sanrio» спеціалізувалася на продажі невеликих приємних сувенірів, листівок, м'яких іграшок і т.д. Девізом компанії було: «Маленький подарунок - велика радість». Образ Hello Kitty був задуманий саме як прикраса подібного роду дрібниць. Назву персонажа було вибрано з двох: «Hello Kitty» і «Kitty White» (так звали кішку з книги «Аліса в країна чудес»), й зупинилися на більш незвичайному «Hello Kitty».

Кітті отримала досить нестандартний зовнішній вигляд: маленький тулуб, велика голова, вушка сторчма, очі-намистинки і носик кнопочкою, але при цьому Кітті традиційно зображають, шиють, малюють, ліплять без рота. Тому кожен може надати цьому персонажу свій настрій: коли тобі сумно, то Кітті сумує з тобою, коли весело, так само радіє. Популярність Кітті, мабуть, залежить і від того, що вона кладається з простих ліній - будь-хто може намалювати її. Просто намальована кішечка, справжній символ дитинства та інфантильності, викликає у більшості людей, і маленьких і дорослих, симпатію і розчулення.

Через два роки біла кішечка була зареєстрована в якості товарного знака. Спочатку випускалися листівки «Hello Kitty» та інші дрібнички, але вони не мали великого успіху. Першим предметом, що завоював величезну популярність у покупців, став простий гаманець із зображенням кішки. Попит на «Kitty» став різко зростати.

Шлях до світової слави

Трохи згодом «Sanrio» зіткнулася з падінням продажів, покупці все частіше скаржилися, хто Кітті завжди одна й та ж сама і якась нежива. Дійсно, до цього моменту Кітті завжди зображувалася в одному вигляді - мордочка дивиться на глядача, а тулуб повернутий боком, одягнена Кітті була в синій комбінезончик. Покупцям приїлася ця і «однаковість» та компанія «Sanrio» в особі дизайнера Ямагуті Юко - «мами» Кітті - зважилася на зміну сформованого образу. Чорний контур забрали і мордочка кицьки стала виглядати більш «пухнастою», також Кітті стала з'являтися в іншому одязі і з різними предметами в лапках. Зокрема, фурор викликала поява Кітті в 1985 році з плюшевим ведмежам у лапках - тепер покупці ще більше впевнилися в тому, що вона «жива» і «справжня».

Після цієї події якийсь час все йшло чудово, поки компанії не стало ясно - темпи зростання продажів сповільнюються, а значить, пора щось знову міняти. На цей раз творці Кітті зважилися на просування свого бренду в більш дорослі області, оскільки було відмічено, що Кітті подобається не тільки маленьким дівчаткам, але і дівчатам, і дорослим жінкам, які, однак, нерідко соромилися проявити свою любов до іграшок, боячись, що оточуючі вважатимуть їх зовсім маленькими дівчатками. Так з’явилися зображення Кітті на дорослих товарах:  жіночих сумках, гаманцях, браслетах, ремінцях для годинників, і навіть на автомобілях.

Згодом використання зображення Hello Kitty неодноразово допомагало підняти продажі найрізноманітніших товарів і послуг. У 80-ті роки персонаж переживає злет популярності, а потім ще один вже в 90-ті, коли Hello Kitty завойовує світову популярність, її вибирають зірки естради й кіно, нею прикрашають машини і комп'ютери, в неї з ніг до голови одягаються маленькі дівчатка, аксесуари з Hello Kitty починають носити і дорослі.

«Hello Kitty» сьогодні

Персонаж Hello Kitty - один з найбільш копійованих, її так часто «клонують» піратські виробники, що це обернулося для оригінальної кішечки як хорошою стороною, так і поганою. З одного боку персонаж став надзвичайно популярним, а з іншого - так заполонив прилавки магазинів, що став багатьом просто набридати.

Бренд Hello Kitty має мільйони прихильників по всьому світу, які фанатично купують всілякі предмети з цим персонажем. Цілком офіційно найвідданішою прихильницею Kitty є 39-річна японка Асака Канда, що зареєстровано у Книзі Рекордів Гіннеса 2013 року. Їй належить фантастична колекція більш ніж з 4500 Кітті.

В Україну «Hello Kitty» прийшла не так давно, але українська дітлашня та молодь любить і шанує цей бренд, діти просять батьків купувати речі з «Hello Kitty»: ці аксесуари користуються величезною популярністю. Наприклад, магазини сумок просто забиті товарами з «котячими» принтами, а у сувенірних магазинах виділяють цілі стенди з товарами, на яких зображена ця кішечка. 

У Японії та західних країнах Кітті вже вийшла за межі свого задуманого творцем завдання: прикрашати сувенірну продукцію. Вона стала елементом дизайну одягу, побутових предметів та пристроїв, а також основою для дизайну приміщень. У стилі «Hello Kitty» створюються позитивні та веселі інтер'єри дитячих кімнат, магазинів, кафе та навіть пологових будинків!

А усе ж починалося з простого гаманця, який коштував всього 240 ієн. Сьогодні ж, 38 років потому, Кітті прикрашає понад 22 тисячі різних товарів і приносить «Sanrio» мільярд доларів щорічно (фактично це половина взагалі всього прибутку компанії).

Сінтаро Цудзі виконав свою мрію подарувати людям щось добре, світле. Маленька біла кішечка Kitty продовжує і до цього дня радувати нас своєю ніжністю і креативністю у всьому.

Підготувала Маріанна Пайда за матеріалами: http://www.brandreport.ru, http://lifeglobe.net, http://selfire.com

Коментарі
Зображення користувача Олеся.
Олеся

26/11/2012

Цікаво було почитати Smile Хоча та Кітті уже багатьом батькам надоїла Smile Хоча моя мала якось спокійно до неї відноситься Smile

Зображення користувача amelie.
amelie

30/11/2012

Як добре, що у мене синочок Smile А то мамочки знайомі з тим хелло кітті замучились Smile Але стаття гарна, бо я й не знала, як саме було придумано цю кішку.

Додати відповідь