"Мама, купи!", або хто головний по витратах у родині
13/07/2012
- 2
Споживачі у віці від 5 до 15 років - дуже ласий шматок для будь-якого бізнесмена. Тим більше що через них лежить найкоротший шлях до фінансів їхніх батьків ...
Хто в родині головний? Якщо ви все ще сумніваєтеся, то згадайте, як ви радитеся зі своїм сином-підлітком при виборі мобільного телефону чи побутової техніки, або як ви довіряєте порадам своєї доньки щодо косметичних засобів, або вдумайтеся у цифру: 95% батьків визнають, що саме діти формують склад сімейної продуктової корзини.
Ну і хто ж тоді «командує» і вашим столом, і холодильником, і навіть телефоном? Правильно - діти. Можливо трохи перебільшуючи, але можна сказати, що саме вони великою мірою контролюють і ваш гаманець.
Недитячі ігри рекламістів
Взагалі, споживачі у віці від 5 до 15 років - дуже ласий шматок для будь-якого бізнесмена. Причому це стосується всіх - і тих, хто тільки «тягне» гроші з батьківського гаманця, і тих, хто вже має власні кошти і готовий віддати їх за будь-яку модну штучку. Тим більше, що механізмів впливу на дитячу аудиторію в арсеналі виробників і рекламників просто сила-силенна. Найменших, наприклад, легко «зловити» рекламною кампанією, пісенькою, картинкою чи гарненькою тваринкою, яка всюди буде рекламувати якийсь товар.
Показовий приклад - піар-кампанія одного з великих виробників гігієнічних засобів. Фірма вийшла на ринок із серією дитячих шампунів, але ж шампунь - не іграшка і не цукерка, і маленьких дітей зацікавити у цьому випадку практично неможливо. Як же змусити кожного другого малюка в Європі клянчити у батьків саме цей шампунь?
- Ми випустили серію рекламних роликів на дитячих каналах у прайм-тайм, у яких діти танцювали і співали нескладну пісеньку про миття голови, - розповів Адам Ігл, представник телемовлення компанії Turner Broadcasting System Europe. – Також був створений сайт, де діти могли послухати і навіть заспівати пісню в кількох жанрах, а також потанцювати разом з персонажами ролика. Зростання продажу не забарилося.
При цьому, як визнав Ігл, інтернет-канали навіть більше впливають на дітей (у тому числі на наймолодших), ніж телебачення. Інтерактивні сайти, онлайн-ігри, мобільні та поштові розсилки - все це не дуже активно сприймається дорослими, але отримує дуже живий відгук серед молодшого покоління.
Те ж стосується й підлітків: вони із задоволенням витрачають гроші на різні мобільні сервіси, рінгтони і чати, на перший поклик відправляють СМС на платні номери, беруть участь у розіграшах призів, вікторинах та голосуваннях (природно, теж за гроші) і, більше того, досить активно здійснюють покупки через Інтернет.
Батьки, бережіться!
Загалом, добратися до наших дітей - а через них і залізти в кишеню до нас - насправді дуже просто. Ось тільки приблизний список «небезпечних» місць і ситуацій, в яких вашу дитину легко «розведуть» на будь-яку покупку.
Супермаркети. В якому б відділі ви не купували, не дивуйтеся, якщо ваша дитина притягне звідти купу іграшок, шоколадок та інших дурниць. Навіть у відділах госптоварів або будівельних матеріалів можуть легко опинитися плюшеві ведмеді - просто заховані вони, як правило, на нижніх полицях. І це не помилка адміністрації, це тонке мистецтво мерчандайзингу, тобто організації товару в торговому залі. Усе найбільш «дитяче» спеціально кладуть туди, де його побачить дитина, але не батько, тобто на рівні очей малюка.
Продуктові відділи. Особливо пильним треба бути біля прилавків з йогуртами та кондитерськими виробами. Саме ці товари найчастіше брендуються як дитячі - пляшечки з кефіром розмальовують звірятами і дітьми яскравими кольорами, штампують на коробці з цукерками яку-небудь простеньку гру, докладають до баночки йогурту пару наклейок. І ваш малюк душу готовий продати за подібні ласощі, хоча раніше від кефіру і йогурту його просто нудило.
Можу підтвердити це на власному досвіді: кожного разу доводиться пояснювати моїй 8-річній доньці ці всі речі, щоб вона не велася на пакування та на додаткові іграшки. Але все одно бачу, як їй кортить взяти ту упаковку йогуртів з динозавриком Данон і «подарунковими магнітиками». Щоб потім вибрати іграшку і забути про йогурт, який випиває згодом не вона, а її старший брат.
Секрет у тому, що для дітей при виборі продукту харчування головне - це його «прикольність» і елемент гри. Як розповіли на конференції «Секрети дитячого маркетингу» представники однієї з великих європейських продуктових компаній, мами звертають увагу на «натуральність» товару і його «корисність», діти - на упаковку і образ, з яким вона асоціюється. При цьому смак продукту взагалі на останній сходинці в списку критеріїв.
Комп'ютер і мобільний телефон. Два, мабуть, найбільш небезпечних з точки зору фінансів девайси для дітей. За статистикою, 38% дітей проводять в Інтернеті більше 4 годин на добу, ще 28% - від 2 до 4 годин. Уявляєте, скільки реклами та спам-розсилок звалюється на дитину за цей час? А онлайн-ігри, які, до речі, багатьом доступні і через мобільний телефон? Діти із задоволенням віддають пару гривень за яке-небудь поліпшення або доповнення у грі, а батьки в кінці місяця дивуються, звідки беруться непомірні рахунки за зв'язок.
Крім того, мобільний телефон - це не тільки канал для «витоку» ваших грошей в ігровий світ. Це ще і вкрай ефективний шлях для реклами. Досвід компанії Kids Market Consulting показало, що варто вплести в нескладну гру який-небудь бренд - ті ж цукерки або жуйку - і продажі товару почнуть рости «як на дріжджах». Хто в підсумку за це платить, здогадатися не важко.
Саме тому потрібно пояснювати дитині мету будь-якої реклами, навчити не довіряти їй, вчити обирати речі та товари за розумними критеріями. Адже бути свідомим споживачем у нашому світі дуже важко…
За матеріалами «Аргументи і факти»
14/07/2012
Отакої Якось не задумувалась над цим питанням, а воно виявляється, такі справи невеселі
16/07/2012
Я тоже не задумывалась над тем, кто руководит основными расходами в нашей семье, но расстраиваться от осознания этого, на мой взгляд, не стоит. Лучше объяснять деткам, что реклама (начинается-то все с простой рекламы по телевизору)- это средство, которое помогает разным дядям и тетям продавать нам то, что нам самим не всегда нужно и т.д. и т.п. Пусть у детей постепенно вырабатывается скептическое отношение к рекламе, тогда и нам будет проще.