Ви є тут

Іграшкова агресія, або чому модно бути поганим?

17/12/2014

  • 0

У сучасній іграшковій практиці  спостерігаємо чимало неоднозначних тенденцій. Зокрема, малеча уже з перших років свого життя тяжіє до іграшкових персонажів, далеких від ідеалів добра та справедливості. Герої-антиподи витіснили так званих "добрих хлопців", що, на думку, багатьох психологів стало причиною зростання агресії серед дітей, а, отже, занепокоєння серед батьків.

Актуальне питання - чи  справді безтурботні іграшки винні у дитячій агресії, зокрема, популярні серії Лего, як Чіма, чи, наприклад, Ніндзяго?

Спробуємо розібратися і розвіяти стереотип.

Чому "погані хлопці" приваблюють дітей?  

Все напрочуд тривіально: вони частенько володіють потужною силою, винятковою зброєю і, до всього, холодним розумом та відбірною хитрістю, що з легкістю допомагає виграти битву.  Битву, але не усю війну.

Зауважимо, такі  конструктори не є шкідливими для малечі, якщо організувати гру таким чином, що у фіналі все одно перемагатимуть добрі персонажі. Важливо, аби дитина за допомогою іграшок проводила чітке розмежування  абстрактних категорій "добра" і "зла", а також вчилася розуміти різницю між грою та реальністю. А тут не обійтися без допомоги дорослих.

Чи потрібно брати участь в ігрових сценаріях дитини?

До прикладу, славнозвісна серія "Legends of Chima" пропонує гравцеві зробити непростий вибір - змагатися на стороні добра чи зла? Змагатися разом із благородними Левами чи на боці зажерливих Крокодилів, що сіють хаос у колись квітучому краї?  На кону - мир і злагода у краю Чіма, комфортне майбутнє її жителів залежить тільки від ваших конкретних дій, а це вже, погодьтеся, боротьба в ім'я світлих ідеалів.

З іншого боку - не зовсім правильно надавати дитині однобоку інформацію, на кшталт "все у світі ідеально ".  В такому випадку одного дня, усі прикрощі світу можуть стати для неї несподіваними, а, отже, проілюструвати її неготовність діяти в критичних ситуаціях  Отож, вам просто-таки необхідно долучитися до ігрового процесу, задавши малечі правильний вектор.

Ще один аргумент для руйнування стереотипу про агресію продукції "Лего" - чітке розуміння  та усвідомлення основних цілей конструктора. Відеоігри, мультфільми - це емоційний меседж, де анімація працює на потрібний ефект, а складання конструктора самотужки - це насамперед вміння систематизувати, креативно мислити, взаємодіяти в процесі комунікації з іншими, іншими словами - інтенсивне тренування власної пам'яті, логічного мислення, уяви.

Публікується на правах реклами

Коментарі
Додати відповідь