Ви є тут
Геометрика
Геометрія стане одним з найулюбленіших предметів, якщо почати її вивчення з «Геометрики».
На старт!
Це проста і захоплювальна настольна гра. Правила схоплюються буквально на льоту. Азарт і ризик - важливі елементи «Геометрики», але ризикувати тут потрібно з розумом, вчитися приймати виважені рішення. Діти швидко втягуються в гральний процес і вже в перші години дізнаються основи геометрії.
Без зубріння
Дивно, з яким інтересом можна вивчити сухий матеріал геометрії у грі! Займаючись «Геометрика», діти невимушено засвоюють складні поняття і удосконалюють логічне і комбінаторне мислення. Після декількох ігор дитина без зусиль буде орієнтуватися в геометричних поняттях, знаходити задані ознаки фігур і порівнювати фігури.
Ускладнимо?
У першій грі з новачками краще використовувати карти з однією точкою. Поступове додавання карток з двома і трьома точками пробуджує новий інтерес до гри і сприяє поглибленню знань. У підсумку дитина природним чином засвоїть матеріал початкової школи з геометрії, і навіть більше.
Як грати
Мета гри, як і кожного окремого ходу, - набрати якомога більше карт. Є карти із зображенням геометричних фігур і карти з різними ознаками фігур (наприклад, «Два гострих кута» або «Не всі сторони рівні»). На ігровому полі викладаються п'ять карт з фігурами. У свій хід гравець бере одну за одною карти з ознаками фігур з колоди. Умова: всі взяті карти повинні містити набір ознак хоча б однієї фігури в ігровому полі. Чим більше карт добирає гравець, тим складніше виконати умову, але тим більше шансів на перемогу.
У «Геометрика» є розширений набір карток - «Геометричний EXTRA», який продається окремо. Експерти геометрії будуть раді такому доповненню. Якщо ви хочете купити дві гри відразу, для вас передбачено спеціальну пропозицію з мішечком для ігор у подарунок - «Геокомплект»!
Початковий варіант гри «Геометрика»
Цей варіант можна використовувати для гри з маленькими дітьми або для початкового знайомства з грою.
У грі використовуються колода з фігурами і колода з ознаками. В обох колодах карти промарковані точками (від однієї до трьох) за рівнем складності. Для початку можна використовувати в грі тільки карти з однією точкою.
Перший гравець бере карту з колоди ознак. Йому потрібно знайти серед викладених фігур таку, яка відповідає хоча б одного з двох ознак на його карті.
Якщо йому це вдається - він забирає собі карту ознак і відповідну їй фігуру в свою стопку. Якщо його карті ознак відповідає дві або три фігури, то гравець все одно забирає тільки одну фігуру (будь-яку на свій вибір). На стіл з колоди фігур викладається нова фігура, щоб фігур було як і раніше три, хід переходить наступному гравцеві.
Якщо гравець не може знайти фігуру, відповідну своїй карті з ознаками, то ця карта з ознаками йде в «відбій», хід також переходить наступному по черзі.
Коли колода ознак закінчується - гравці підраховують набрані карти. Хто набрав більше карт - той і переміг!
Основний варіант гри «Геометрика»
В основному варіанті гри на стіл викладаються п`ять фігур, гравці ходять по черзі. Тепер завдання гравця за свій хід набрати якомога більше карт ознак і вчасно зупинитися, щоб не трапився «перебір».
Взявши карту, гравець повинен знайти серед викладених фігур таку, яка відповідає взятої ним карті ознак. На карті є дві ознаки: гравець вибирає будь-який з них на свій розсуд (друга ознака при цьому ігнорується).
Якщо гравець знаходить відповідну фігуру - він може:
- Завершити хід, забравши в свою стопку карту ознак і одну відповідну їй фігуру.
- Продовжити хід, взявши ще одну карту з ознаками. Тепер йому потрібно знайти фігуру, відповідну обох картах. Тобто фігура повинна одночасно відповідати якійсь ознаці на першій карті і якійсь ознаці на другій карті.
Верхній ознаці відповідає одна фігура, нижньому - ще дві постаті. Гравець може:
- або завершити хід, забравши карту з ознаками і одну з цих трьох карт з фігурами (будь-яку на свій вибір);
- або продовжити свій хід - тоді він бере з колоди ще одну карту з ознаками.
Кожен раз, вдало взявши карту, гравець вирішує, чи брати наступну (ризикуючи отримати «перебір») або завершити хід (забравши набрання карти ознак і одну відповідну їм фігуру). Замість забраної фігури щораз з колоди додається інша, щоб на столі залишалося п`ять фігур.
Якщо ж гравець, взявши чергову карту, не може знайти підходящу фігуру - він оголошує «перебір»: всі набрані ним в цей хід карти ознак йдуть у «відбій», хід завершується.
Що є що:
Рівносторонній трикутник - у нього всір сторони і всі кути рівні.
Рівнобедрений трикутник - рівні хоча б дві сторони, тому фігура симетрична; рівносторонній трикутник теж є рівнобедреним.
Прямокутний трикутник - один кут у трикутника прямій.
Чотирикутник - будь-яка фігура з чотирма кутами, включаючи чотирикутник з увігнутим кутом, квадрат, прямокутник, ромб, паралелограм, трапецію.
Квадрат - чотирикутник, у якого всі сторони рівні, а всі кути прямі.
Прямокутник - чотирикутник, у якого всі кути прямі, а протилежні рівні; будь-який квадрат теж є прямокутником.
Ромб - чотирикутник, у якого всі сторони рівні; квадрат теж є ромбом.
Паралелограм - чотирикутник, у якого протилежні сторони рівні; ромб, квадрат і прямокутник теж є паралелограма.
Трапеція - чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші - ні; тому квадрат, прямокутник, паралелограм і ромб не є трапецією.
П'ятикутник (і будь-скількись кутник) включають опуклі і увігнуті фігури; наприклад, п'ятикутна зірка є десятикутник - у неї 5 опуклих (кінці променів) і 5 увігнутих (у основ променів) кутів.
Правильний багатокутник - всі сторони рівні і всі кути рівні.
Опуклий багатокутник - всі кути менше 180 градусів (не увігнуті).
Увігнутий багатокутник - містить хоча б один увігнутий кут.
Еліпс - фігура, схожа на овал («сплющене коло»).
Відрізок - дві точки, з'єднані між собою прямою лінією.
Промінь - пряма лінія, що має початкову точку, але не має кінцевої точки, і тому вона нескінченно продовжується в одну зі сторін (на карті вмістилася тільки початкова ділянка променя).
Пряма - пряма лінія, яка не має початкової і кінцевої точки, і триває нескінченно в обидві сторони (на карті вмістилася тільки маленька частина прямої).
Незамкнута ламана лінія - складається з декількох з'єднаних відрізків.
Незамкнута плавна крива - не пряма, не має кутів, має не співпадаючі початок і кінець.
Дзеркальна симетрія - через фігуру можна провести лінію так, що ліворуч і праворуч від неї будуть дзеркально однакові половини. Такою симетрією володіє, наприклад, рівнобедрений трикутник або літера «Т».
Периметр - контур замкнутої фігури.
Кінцевий розмір - властивість, що допускає принципову вимірність фігури. Наприклад, промінь і пряма - об'єкти, які простягаються на необмежену відстань, і не мають кінцевого розміру.
Гострий кут - кут менше 90 градусів (більше «гострий», ніж прямий кут)
Прямий кут - кут 90 градусів
Тупий кут - кут від 90 до 180 градусів
Розгорнутий кут - кут в 180 градусів, промені кута «розкладаються» при цьому в єдину пряму.
Увігнутий кут (такий кут може бути тільки у замкнутого багатокутника) - кут більше 180 градусів, він як би «увігнутим» всередину фігури.
Питання щодо формулювань?
Формулювання на картах трактуються буквально.
1. Мається на увазі трактування з позиції «як мінімум», наприклад: «Чотири кута» - біля фігури як мінімум чотири кута, але може бути і більше. А ось під формулювання «Рівно чотири кута» підходять тільки фігури, у яких саме і тільки чотири кути.
«Увігнутий кут» - біля фігури є хоча б один увігнутий кут, але їх може бути і більше (наприклад, у п'ятикутної зірки). «Три сторони рівні» - хоча б три сторони рівні, але може бути і більше рівних сторін (наприклад, у правильного восьмикутника).
2. Мається на увазі буквальне наявність ознак, наприклад:
«Не всі сторони рівні» - у фігури є більше однієї сторони (наприклад, під визначення не підходить відрізок або круг), і їх довжина неоднакова (наприклад, прямокутник або будь-який нерівносторонній трикутник).
«Всі сторони різні по довжині» - у фігури більше однієї сторони, і жодна з них не однакова з яку-небудь іншою по довжині.