Запитання-відповідь від експертів - Психологія розвитку та відхилень

У розділі Дітвори Консультації – Запитання-відповідь від експертів тимчасово немає можливості задати питання та отримати консультації спеціалістів крім консультацій з питань грудного вигодовування. Ми працюємо над тим, щоб цей сервіс знову запрацював повноцінно. Слідкуйте за повідомленнями на сайті про відновлення сервісу. Матеріал попередніх консультацій залишається доступним, щоб знайти інформацію, скористайтеся пошуком на сайті.

Дякуємо за розуміння.

Команда Дітвори

Допоможіть розібратися з діагнозом.

Моєму синочку 2 роки 11 міс. Народився на 38 тижні вагітності, почали поступово відходити води, а родові шляхи були не готові, кидали мене з зміни на зміну, в результаті 43 год безводний період. Кесерити не хотіли бо зробили УЗД, сказали, що 2 см голова менша за вихід, і кесирити смішно. Дитина родилася з рукою права рука закривала ліве око, пуповина була 30 см. хоча у 35 тиж робила УЗД то була нормальна. У 1,5 міс синдром заходу сонця, потім Грефе, нарушена ліквородинаміка, НАРУЖНА. Відставав у психічному розвитку, голову тримав майже у 4 міс, перевертався чуть не в 6 міс, сів у 8,5, побіг у 11 міс і 4 дня. Не ходив, а бігав довго. Коли до року я йому щось показувала на картинкі, чи фігурку тварини синок не звертав уваги, не концентрувався, подивився секунду і ліз кудись дальше. Зараз трішки краще. З 11 міс дивився мультики( це була велика помилка, тільки поняла я це пізно). Телевізор робив зранку до вечора, дитина грається, то дивиться, їсть перед ним. Обмежили мультфільми у 2,5 роки.

Лікуємося повторно з 2,5 років. Іграшками грається правильно, фантазує, імітує, грається сюжетно, обманює. На вулиці біжить навіть до не знайомих дітей бере за рук, нав'язує свої правила гри, добре находить спільну мову, любить гратися з переважно старжими дітками на 1-2 роки. В садіку сам по собі. Фізично добре розвинений, приносить іграшку, щоб мені показати, хлопає у долоні коли щось складе, чи зробить, приходить поцьоматися, чи щоб його погладили по головці, звертається по допомогу. Ревнеє до меншої сестрички, але з цим боремося.

В садочок пішли у 2,6 роки. Бажання туди ходити немає по цей час, звикаємо довго і важко, плаче лише зранку, потім грається. У 2,7 появився вказівний жест, у 2,8 освоїли допіру пірамідку, будь-яку, давали 5 різних складав усі методом підбору, машинку толкатор, частково самокат,  пазли, мозаїку, дошку монтессорі ( складаскладає будь-яку).  2,9 освоїли повністю горщик, без прокола по цей час, у 2,10 появився жест дай. Освоїли сортер, будь -який, сортує по кольорах вирізані кружечки, будь-якого кольору. Знає цифри до 5, основні фігури, кольора, тварин, машини. Він показує пальчиком я називаю, якщо називпю не правильно тикає пальчиком до тих пір поки не назву правильно. Навпаки нажаль не хоче. Інтелект в нормі, зорова пам'ять хороша, але не хоче зовсім працювати, якщо на нього насваритися, примусити його займатися, то результати хороші. Всадити спокійно займатися просто не можливо. Дивиться в очі лише рідним, або тим кого добре знає, чужим людям фактично не дивиться (лікарям,педагогам), дивиться лише тим хто йому подобається, до якого сам побіг, проявив ініціатину. Терпіти не може коли йому хтось перечить, зразу істерика. (Ріс в гіперопіці усіх членів сім'ї, все дозволяли, все, що хотів купували). Погано розуміє звернену прозьбу, саме елементарне, якщо щось лежить в кінці кімнати я скажу напр ПОТЯГ, він буде шукати його, а потім можна сказати дай, він принесе. А якщо найди потяг, дай мамі, то він навіть не подивиться на мене. Погана реакція на ім'я на Владік не завжди повернеться, треба чекати до 5 секунд, тогодумить, і не фіксує погляд подивився і все, а на Владік НА, повернеться 100%, а якщо щось буде у руках то щей прибіжить. Слух ще не провіряли, ну в ночі навіть шепіт чує, і все виконує.

Наша проблема: 

1 не всім дивиться в очі

2 істерики, якщо щось не по його ( у нас симптоми гіперактивності, СДУ, ЗНМ 1 рівня, ЗПР).

3. Погане розуміння зверненої мови, лише на побутовому різні, навіть фізичні вправи не завжди розуміє ( робили МРТ в Охмадиті, все ідеально, уражень немає, енцефолограма тоже в нормі).

Тест АТЕК 27 балів, 2 роки 11 міс, перший раз проходили у 2 роки і 5 міс то був 35 балів.

Дитина фактично не говорить, дай, бах, стук, бум, трака-тракток, чабака-собака, звуки тварин- домашні, дикі. Дуже мало слів на такий вік, на команду звуки видає через раз, треба використовувати хотрощі, щоб він заговорив.

Що нам робити, яку корекцію краще для дитини, як заставити мозок працювати на команду? До якого доктора звернутися за консультацією.

Доброго дня. Дякую за запитання, але я за фахом психолог, а психологи не виставляють діагноз. Це компетенція медичних працівників. Це може бути дитячий психіатр або психоневролог. Часто в таких невизначених ситуаціях призначають генетичні аналізи. Але вони робляться в спеціалізованих лабораторіях і досить дороговартістні.

Здоров'я Вам.

 

Відставання розвитку у дитини

Добрий день! допоможіть мені порадою, бо відчуваю, що сил моїх все менше і менше ...

Маю синочка, виповнилося йому 3 рочки. А розмовляти детально і повторювати за нами не хоче. На звернення до нього , на своє імя реагує прекрасно, виконує усе що його попросиш - чи то іграшки позбирати, чи витерти пиль , принести кружку, тарілку і т д. Хазяйновитий, любить чистоту і порядок, з брудної тарілки їсти не буде))) їсть самостійно , блендером ніколи їжу не мололи, поїсть і за собою прибере, 2 рази мив по власному бажанні посуд. Миє підлогу. Кольори розрізняє, намагається самостійно вдягатися, сам обирає одяг... любить машинки, правда часто улюбленців міняє - то машинки, то йому трактори подобаються, то літачки ... любить лего складати, будує гаражі, дорогу, будинки.  Також і ляльок не обділяє увагою, говорить Я тато)) Ліпимо і з пластиліна ))) малює олівчиками і фарбами...Любить допомагати на кухні, місить тісто, звісно по своєму ... любить торти - як тільки бачить домашній пиріг - показує радість, плескає в долоні і каже О Тойт, няманям!!! мама-мама-тойт!. Як по телевізору бачить кіндер - говорить О Коко, мам - це я розумію, що він мені пояснює, щоб я купила йому. Дивиться телевізор, слухає музику, любить укр.народні пісні Ой у вишневому садочку... Самостійно включає і виключає телевізор, переключає канали, дивиться Пуаро Агати Крісті, сам на нього включає.. потім полюбляє дивитися серіал Пока всі дома і Танька і Володька, кричить о Танька! Переключати не дозволяє. На планшеті дивиться свої улюблені мультики Робокар Поллі та Динозаври залізяки. як звати улюблених героїв сам каже - Рой, Тай . Часто грається, що він динозавр Тай... видає звуки динозавра, до речі дуже схоже. За день встигає усе і перегратися усіма іграшками і подивитися мультики .  Любить діток, грається з ними. Коли щось не по його, просто ображається і іде до себе на ліжко, але швидко переходить. Любить обійми, цілувати дає себе, любить коли йому говорять що він вродливий, любить робити собі зачіски. Сам чистить зубки, це ми робимо з тих пір як йому виповнився рік. Говорить тато, мама, баба, дід, дай, 1,2,3 гав, хрю , мамо іди мий мий гав, мам хочу няма ням йойо - (хочу їсти йогурт), кабуніка- клубніка, кабася, катопілька (картопілька), кров, вава, А шото?, по (поїзд), зі, або бібі - машинка, кран. Коли говорю йому повторюй слова за мною, він дивиться на мене і каже - ніколи, або нехо.  Коли щось загубить то починає ой ні,  ні де , а де воно ?Ніколи нічого не візьме без дозволу, в магазині теж не робить істерики, любить продукти купляти, сам несе на касу. Маємо собаку - не бьє його і не боїться, вигулює його. На днях кажу йому, що зараз будемо вчити букви, добре ? він сказав так - знайшов потрібну книжку (знає де все лежить, кому воно належить), відкрив на букві б - сказав баба, показав і закрив книжку, і пішов гратися.   Із казкових персонажів любить вовчика.

Сьогодні ходили до невролпатолога, докладно його не оглянувши, та він і не дозволив, правда без криків просто сказав , що не хоче і пішов))) вона сказала, що у малого мабуть затримка розвитку головного мозку, він на етапі півторарічної дитини. Ще як на зло у вікні сиділа ворона, а він о кар і почав каркати))) Будь-ласка я вже не знаю, що робити не хочу мучити дитину, він у мене більш самостійний, якщо мені погано, він дістає свій лікарський набір і лікує мене, правда він грався, а мені дійсно було погано. Ліки пьє добре, не відмовляється, бо знає, що ліки. Знає дорогу до дому, розпізнає місцевість.

Невже у нього таке дійсно явне вираження відставання? 27 грудня будемо робити ЕЕГ. 

Доброго дня. Дуже детальний опис Вашого сина. З чого можна зробити висновок, що Ваш хлопчик на певних етапах розвитку не відхилявся від норми. Я маю наувазі розвиток соціально-побутових навиків та навиків ігровї діяльності. Але мова однозначно відстає. Варто не забувати, що відсутність мови це вторинний фактор. Так як соціально та психологічно хлопчик з Ваших слів загалом не відстає від вікових вимог, то варто шукати медичну проблему. А саме, що не дає, або заважає розвитку мови та мавленню. Тому ваше майбутнє обстеження дасть біль більш картину стану розвитку сина.

Що це може бути?

В дочки раз на місяць або на два місяці навечір болить голова та рвота декілька раз, після рвоти голова перестає боліти і на наступний день як нічого і небуло так з 1 року і 9 місяців зара їй 3 роки і 9 місяців, розвиваєтс добре активна. Ще в туалет мочитися ходить 3-4 раз на день і то коли заставити, мочится незраз інколи 30 сек до 1 хв сидить на горшку , в ночі взагалі в туалет непросится і рано треба її заставити помочитися як і весь день

Що це може бути?

В дочки раз на місяць або на два місяці навечір болить голова та рвота декілька раз, після рвоти голова перестає боліти і на наступний день як нічого і небуло так з 1 року і 9 місяців зара їй 3 роки і 9 місяців, розвиваєтс добре активна. Ще в туалет мочитися ходить 3-4 раз на день і то коли заставити, мочится незраз інколи 30 сек до 1 хв сидить на горшку , в ночі взагалі в туалет непросится і рано треба її заставити помочитися як і весь день

Можливі причини і вихід з ситуації, коли дитина, яка ходила на горщик, почала пісяти де інде

Доброго дня. Моєму сину 3.6. у нас були серйозні проблеми з горщики. Його на силу посадили і вдарили, після чого він лише кидав тим горщики. Какав і пісяв де хотів... Ховався. З новим гонщиком і терпінням ми навчилися цьому. Пройшло пів року, проблема зчастково відновилася. Що робити? Які можливі причини? Дякую

Дитина уникає погляду в очі

Моїй донечці 9  місяців. При народженні була інтранатальна гіпоксія. Зараз вона сидить, гарно повзає, але не хоче дивитися в очі коли з нею розмовляю. Практично не гулить. На прохання показати той чи інший предмет практично не реагує. Коли з нею розмовляю, не звертає увагу на мене, продовжує гратися (смоктати іграшки). Повторювати рухи не намагається. Що може бути причиною, чи можна з цим боротися? Консультація яких лікарів рекомендована???

Добрий день

Дитині 6 років хлопчик ходить в перший клас в школі всіх штовхає б"ється ламає шкільні придумати дітям  не хоче зовсім писати просто встає і ходить до класу під час уроку.а останній випадок дуже насторожив просто серед уроку зняв штани і трусики і просто стояв його вчитель сварився а він нічого дома запитали чому так зробив сказав що просто так і цей випадок повторився вже втретє.

Що нам робити до кого звернутися.дякую

Дитина впала з ліжка і тепер боїттся ходити. Що робити?

Хлопчикові зараз 11 місяців впав з ліжка в 10 місяців і піся того боїться самостійно стояти і ходити. Ходить тільки за дві ручки, коли тільки одну ручку пущу відразу починає плакати і капризувати? Тепер не знаю що з цим робити?

Доброго дня. Варто отримати консультацію  та обстеження у травматолога, щоб  відсіяти будь-які фізичні аспекти відмови від ходьби ( я маю на увазі біль чи інші чинники які  з фізіологічної точки зору негативно впливають на рухи дитини при ходьбі). Якщо з цим все гаразд. То привчатись заново ходити варто ненав’язливо.  Не примушуйте дитину, адже багато дітей в цьому віці роблять тільки перші кроки. В нормі дитина починає ходити в середньому приблизно на 12-13 місяці життя. Але варто враховувати і вагу дитини чим важча дитина тим пізніше вона робить перші кроки.

Дитина впала з ліжка і тепер боїттся ходити. Що робити?

Хлопчикові зараз 11 місяців впав з ліжка в 10 місяців і піся того боїться самостійно стояти і ходити. Ходить тільки за дві ручки, коли тільки одну ручку пущу відразу починає плакати і капризувати? Тепер не знаю що з цим робити?

Сон манюсика

Доброго дня!У мене син 1 рік і три місяці.Недавно потрапили у лікарню пробули недовго,2 дні,була висока температура,аналізи виявилися хорошим,тому нас відпустили).Після цього всього почав вночі прокидатись по пару раз,і плакати,тільки візьму на руки,одразу заспокоюється,і далі засинав.Цікавить думка експерта,в чому проблема,і як допомогти?

Як вести себе в даній ситуації?

Моєму синові 7 років і він з народження любить гратися іграшками для дівчаток... його цікавить моя косметика і грається він більше з дівчатками ніж з хлопчиками. На моє запитання чи хотів би він бути дівчинкою, він відповідає, що  ні. Разом з сестричкою він гойдає ляльку і називає себе мамою ляльки. Коли йдемо повз іграшки в магазині, то в першу чергу, він звертає увагу на іграшки для дівчаток, які мають довге волося і крила...любить робити лялькам зачіски, любить гратися моїм волоссям.  Як вести себе в такій ситуації і чи нормально це?

дитині 2,8 років розмовляє по своєму

доброго дня! моєму синочку 2,8 рочків і він не хоче розмовляти ,розмовляє по свому тільки...в 1 рочок говорив мама,тятя,баба,діді ....і перестав ...розмовляє суто свою мовою....скажеш щоб сказав мама,баба-зразу б,ється...нервується...може кружляти на місці,палочкою трасти,я вже переживаю,що може бути аутизм(((підкажіть будь ласка до кого звертатись,що робити??

Дитина взагалі не ходить у садочок

Моїй донечці 3,7 років, вона ще жодного разу не ходила у садочок! Тому що вона хворіє ще з 2 років онко захворюванням, лікарі забороняють нам відвідувати садочок так як в неї дуже слабкий імунітет! Порадьте мені , будь ласка, що мені потрібно навчити дитину у дома? Що вона має знати? Що вміти робити? Я хочу щоб вона не відставала від інших діток) а загалом дитина активна)

Дякую!

Провідною діяльністю даної вікової  категорії  є гра. Дитина вже не тільки  влучно маніпулює, сортує і групує предмети, але й починає грати  в рольові ігри, наслідує дорослих . Активно спілкується та вивчає ровесників, соціалізується. Намагається налагоджувати контакти з дорослими окрім рідних. Також розваваються функції мовлення, активний словник та дрібна моторика. Варто приділити увагу розвитку пізнавальної діяльністі та психічним процесам (пам'ять, увага, сприйняття, уява, мислення).

Бажаю Вам здоров'я та успіхів.

Чи у дитини є відхиленя у розвитку

Доброго дня .мене хвилює те що дитина в 1.4 роки інколи реагує на своє ім'я ..на прохання щось принести також ніяк реакції ..ми  думали що можливо в нього проблеми зі слухом .. так ні. на телевізор і музику він звертає увагу ..можливо це є відхиленя у розвитку можливо ви скажете  чому і що це може бути ?

Будь-ласка надайте більше інформації. Що саме Вас турбує.

Дитина не реагує на своє ім'я? Що робити?

Моїй дитині 1,6 рочки. Дитина не реагує на своє ім'я, не виконує звичайних інструкцій: дай, принеси тощо. Не вимовляє слів, тілики лепече. Сама по собі дитина дуже активна, майже завжди в русі, грається іграшками, кидається ними, на людях такий же, дивиться у очі людям, підходить до незнайомих і малознайомих людей. Перевіряли слух - все добре. Консультувалися у невропатолога, в результаті висновок гіперкінетичний розлад поведінки з затримкою мовного розвитку. Та діагноз ще не підтверджений. Консультуємося у генетика, бо дитина дуже світла, хоч ми з чоловіком такі ж! Генетик між іншим сказав що це прояви аутизму (обстежувала дитину після довготривалого забору крові, дитина плакала і не хотіла злазити з рук, боялася лікаря в білому халаті)!!! Направляють до психіатра. Що робити далі я не знаю, дуже переживаю за розвиток дитини? У дитини вроджена вада сечовидільної системи, постійно на ліках, часто хворіємо, чи може соматична хвороба призвести до порушення розвитку дитини???

Доброго дня. Зі всього вище написано зрозуміло, що Вам варто звернутись за  консультацією до кваліфікованого дитячого психіатра і на мою думку варто вислухати не одного, а  декількох. Адже, в нормі  у дитини з’являються перші односкладові слова  приблизно в рік. Хлопчики зазвичай трохи пізніше, але на своє ім’я дитина вже однозначно реагує. Нажаль за інформацією, яку Ви надіслали у дитини є  ознаки порушення у сфері сприйняття зверненої мови від оточуючих та порушення комунікативної функції.  А це дійсно характерно для дітей які мають розлади аутичного спекру.

дитині 2.5 і вона погано розмовляє.Прошу повторити слова то вона відмовляється.з чим це може бути повязано

 Причин багато.  Хирургу варто оглянути ротову порожнину та язик для того, щоб виключити фізіологічні причини. Наявність або відсутність неврологічних проблем встановлюють лікарі неврологи. Логопед можливо порекомендує масажик язика для стимуляції мовлення. Але якщо говорити про затримку психомовного розвитку  (адже дитина в 2 роки  вже знає понад 150 слів), то варто звернутись до психолога практика для розмови про те як дитина виношувалсь, народжувалась та розвивалась. Психологу, також треба зустрітись з дитиною для того, що обстежеити рівень пізнавлаьної  діяльності та загальний рівень розвитку дитини. Таким чином, можна встановити причини недостатнього рівня розвитку мовлення і почати корегувати та розвивати мову  та психомовний розвиток дитини. Варто також взяти до уваги, що недорозвиток мовлення є як правило вторинною причиному, тому раджу якомога швидше звернутись до дитячого психолога.

Синові 1 рік і 5 місяців . Не виконує елементарні прохання

доброго дня . В мене виникла тривога . Синові вже 1 рік і 5 місяців в він не приносить іграшки , які я прошу. Не показує іх. Не показує частини тіла . Носик , ротик . Враження, наче він мене не розуміє . З слухом все добре . Коли даю перстень- одягає на палець . Якщо має губку в руках -миє підлогу . Повторює все за нами . Сумку на плече закидаю . Шапочку сам одягає . Сам ість . П'є тільки з горнятка . Коли щось хоче, просто крутиться біля того і плаче . Говорити , теж нп береться. Проскакує щось своє , незрозуміле . Якщо він тримає цукерок , і кажу дай відкрию то він його принесе мені . Все інше не хоче робити .мій педіатр радить чекати до двох років, мовляв такий характер . А я не можу губити час , бо бачу шо відстає від однолітків. До печі діток і людей дуже любить . Правда незнайомих соромиться трішки . Не замкнений . Інколи , коли щось хоче а я забираю , падає на землю і б'ється головою . Це теж мене тривожить . Пішли до невропатолога . Той сказав попередньо зробити енцефалограму... Скажіть чи покаже вона відхилення якщо вони є ??? Я дуже сильно боюсь за синочка ... Щоб ви могли сказати попередньо по сказаним словам ? Дійсно час потрібен , чи швидше за все , десь він відтає ?

 

Для того. щоб впевнитися чи відповідає розвиток Вашої дитини даній віковій категорії варто звернутись за консультуцією до фахівцій міської медико-психологічної консультації. Там працють не тільки психолог, а й логопед психіатр та педагог. Звернувшись до них за консультацєю ви не тільки отримаєте результати психодіагностичного обстеження ,але й  практичні поради що до подальшого розвитку сина. Адже Ваш малюк вже багатого навчився , але ще більше  його чекає попереду.

що мені робити

Добрий день,у мене є син якому 2 з половиною роки,у нього ДЦП,напротязі цих двох з половиною років він постійно плаче дуже сильно не спить ні в день ні в ночі,допоможіть мені хоть чимось,я відчуваю,що скоро зійду з розуму чи увірветься терпець,ми тільки вдвох,з ним ніхто не хоче допомагати так як він постійно вищить, я вже незнаю чи мене лікувати чи його,але мені теж потрібна допомога я вже навіть в сльозах прошу Господа щоб забрав його бо я невитримую

Дуже складна ситуація. Швидше за все дитина тільки таким чином комунікує з Вами і оточуючим світом. Тому прислухайтесь до інтонацій цього плачу і розрізніть коли він дійсно плаче і його щось турбує , коли він щось хоче ,або просить. Також Варто звернутись до лікарів, які зможуть рекомендувати заспокійливі дитині і якщо така критична ситуація то і Вам. Також Вам варто поспілкуватись з іншими мама у яких також є діти з ДЦП.

Терпіння Вам і наснаги. З повагою Л.В. Нікітіна.

Моя дитина панічно боїться людей

Добрий Вечір!ми повині в середу їхати на море,а я незнаю що робити з своєю дитиною!Моя дитина 2,5 роки після візиту  до лікаря панічно боїться людей(кричить.тікає,біліє,руки стають холодні,не чує моїх пояснень),боїться навіть родичів,яких вона знає!Не пускає гостей у квартиру,або закривається в кімнаті і панічно кричить...говорить шо в всіх є слухавка і всі люди яких вона зустрічає...чи приходять будуть її лікувати,навіть кричить коли дзвоне тел,або я на вул з кимось розмовляю!ЩО мені робити?ніякі пояснення не помагають...ДЯКУЮ!

В даній ситуації важливим буде покроковий аналіз ситуації, що склалася, що конкретно спровокувало такий емоційний стан і таку поведінку дитини. Також важливо знати про попередній досвід дитини у налагодженні контактів з оточуючими, ровесниками та іншими. Загалом за Вашим описом дитинина пережила вкрай негативну стресову ситуацію.

Дитина погано реагує на прохання. Не відповідає на прості питання.

Дівчинці 3 роки 9 місяців не хоче відповідати на питання:"Як тебе звати?", "скільки тобі років?". Не хоче повторювати віршики. Проте, може відтуворити його частину коли їй захочеться. Реченнями повними не розмовляє. Може декілька раз повторити слово, до тих пір поки не почує його у відповідь. Про себе говорить в третій особі "вона". На дитячих майданчиках краще грається з дітьми старшого віку ніж ровесниками і меншими дітками. часто обіймає дітей,  прагне їх доторкнутися руками і відбігти, зайнявшись своїми спрами. Оскільки діти 1,5- 2 років, реагують по різному, то дівчинка на майданчики виглядає "монтром". На мої прохання не чіпати дітей не реагує, сприймаючи все як гру. Іграшками ділиться, спокійно віддає, беручи, не запитує дозволу. У грі більше зосередена на своїх відчуттях і бажаннях. Протягом дня досить активна, пооте якщо зацікавиться книжкою, підстругуванням олівців, чи складанням пазлів, то може спокійно сидіти і 20 хв і біьше. Любить допомагати по господарству, на прохання принести віник, совок в більшості випадків реагує позитивно. З 2,5 років почала складати пазли на 20-25 шт. 

 Загалом якщо за основу взяти вікові вимоги розвитку дитини 4-го року життя , то наявні ознаки  відставання в розвитку. Тому, рекомендую якомога швидше звернутись до практикуючого корекційног дошкільного психолога та логопеда який зможе за результатами діагностичного обстеження рекомендувати корекційні заняття з психологом та логопедом. Ви також можете звернутись до медико-психолого-педагогічної консультації міста Ужгород.

Удачі Вам. З повагою Л.В. Нікітіна.

Ребенок плохо разговаривает в 5 лет

здравствуйте моему сыну 5 лет я заметила что для своего возраста он плохо говорит а недавно спросила в воспитателя в садике она сказала что он очень плохо говорит если что-то хочет показывает рукой хотя дома нормально говрит что хочет на свой возраст мы рассказываем сказки знаем алфавит стишки но очень быстро стихи забываем, мы начали говорить после 3 лет он рассказывает что произошло а объяснить почему не может например воспитатель поставила меня в угол чем добиться ответа невозможно, думаю сходить к врачу правда не знаю в который обращаться невропатолога, психиатра?

На мой взгляд для начала было бы целесообразней обратится к психологу. Для того чтобы обследовать уровень вербального и невербального интелекта, а также уровень развития психических процессов. Затем за консультацией обратится к логопеду. После консультаций   специалисты должны составить оптимальную программу коррекции развития речи и психических процессов. Если за результатами встреч данные специлисты выскажут мнение, что это не в их компетенции (что отклонения от нормы слишком велики), то  тогда действительно Вам следует обратится к медицинскому работнику (и невропатологу и психиатру).

Чому дитина неспокійно спить?

Добрий день! Моїй дочці 1 рік і два місяці. Вона дуже активна дитина. Проблема полягає в тому, що коли я вкладаю її спати, то таке враження, наче вона бореться зі сном, дуже важко засинає. А вночі,після того як засне, то спить спокійно приблизно годину, потім починає терти очка, крутитися, плакати. Якщо її не заспокоїти, то плаче і повністю прокидається. І так за всю ніч повторюється декілька разів. Можливо, це не проблема, коли так повторюється декілька разів, але це триває постійно. Це проблема чи нормальний розвиток дитини?

З вище сказаного можна говорити про наявні ознаки розладу сну, Але це при умові, що на протязі дня дитина була активною, часто змнювала види діяльності. Не менше 2-ох годин була на прогулянці. Такод були дотримані основні правла режиму дня для даної вікової категорії. І не менше ніж за 2 години до сну почалась підготовка до сну. Спокійні ігри,  водні процедури у теплій воді, ситна верчеря, розсіяне світло... Казка або колискова перед сном (можна включати приємну музику, аудіозаписи класичної музики ). Це психо-емоційні  аспекти мічного та тривалого сну.

Дитина не розмовляє в 2,2 роки

Моїй донечці 2 роки 2 місяці, але вона не розмовляє белькоче, лише декілька слів або реченя 2-3 слова, що дуже рідко). Народилася на 37 тижні шляхом кесерева ,з 3 і до 6 місяців ми були в стеменах але дитина була дуже активна любила пісні, віршики активно повторяла з усіма інтонаціями,зупинками,почала говорити в 7-8 місяців дуже виразно мамаю. тато, баба, дядя,гам. В 10 міс. ми потрапили в реанімацію з високою температурою (пієлонефрит) і так майже 3 міцсяці були по лікарнях так як були рецедиви. Після цього дитина перестала ходити(десь на 2 тижні), говорити(казала лише слово мама) почала боятися (навіть рідних і дітей)признавала лише мене. Потім вона не захотіла слухати віршики, пісні, горорила лише мама і динь-динь. Десь через 4-5 місяців після лікарень знову почала добавляти якісь склади. Після двох років почала детально показувати все що вона хоче щоб їй дали чи що з предметом потрібно зробити, але при цьому не хоче говорити , а коли її просиш сказати чого вона хоче вона просто все кидає і йде геть або нервує.Вона до цих пір п'є з бутилочки чи може це також якось впливати? Можливо Ви порадите до якого лікаря нам звирнутися. Нам кажуть все налагодиться просто дитина пережила стрес.

Для того що надати ефекту рекомендацію найкраще було б звичайно зустрітись і постпостерігати за дитиною, але всеж таки і в режимі електройної переписки спробую надати першочергові рекомендації.
1. Уважно поспостерігайте за донькою, які персонажі казок ій подобаються, спробуйте програти ролі в словах та діях.
2. Згадайте як саме ви її вчили вимовляти слова у 8 місяців, як ви заохочували та хвалили за це.
3. Дайте можливість поконтактувати з ровесниками (різними які говорять більше і менше).

Дитина не розмовляє у 2,5 роки....

Скажіть будь ласка чи варто хвилюватися через те, що дитина не розмовляє у 2,5 роки? Нашому сину зробили обмінне переливання крові( резус конфлікт).Хлопчик гарно грається,подає предмети які просиш, дуже полюбляє машинки,розглядати книжки(тицяє на тварини, а ми мусимо говорити, хто це такий... навпаки не хоче)імітує звуки декількох тварин., чує добре, будує різні конструкції з кубиків, дуже рухливий. Коли бачить предмет, що йому дуже подобається( автомобіль наприклад) починає "трести" руками і кривиться... Що підкажете робити? Чи може це бути ознаками легкої розумової затримки., як займатися з дитиною? до кого звернутися?

Якщо брати до уваги норму  психо-мовного розвитку дитини то очевидно, що у Вашого малюка наявні ознаки недорозвитку мовлення. За нормативами однорічна дитина говорить приблизно 10 слів ( н-д: мама, тато, дідо, баба, дай, гав-гав, кря-кря, мяу, ква-ква… ). В два роки ця норма складає вже близько 100 слів. Враховується і так зване пасивне мовлення, тобто як добре дитина розуміє звернену до неї мову. Чи виконує  прості інструкції та прохання.

Синдром дефицита внимания с гиперактивностью

У мене дитина з синдромом дефіциту уваги та гыперактивныстю. Діагноз нам поставили як тільки звернулися до невропатолога (2.5 р.)- дитина не говорить. Синулі скоро 3 роки. Після прийму ліків є прогрес. Та після походу до психоневролога в дитячій поліклініці нам рекомендували звернутися до спеціалістів. Скажіть чи це конче необхідно зробити и до кого можна звернутися. Чи потрібні індивідуальні заняття і як бути? Що таке психокорекція ...

Ваше питання включає в себе два аспекти:
По-перше психокорекція це вид психологічної допомоги, який передбачає активний цілеспрямований вплив на особистісний, поведінковий й інтелектуальний рівень функціонування людини.

Встановлення діагнозу

У дитини дівчинки такі симптоми: на оточуючих і своє імя не реагує. Прохання не виконує. Вночі часто прокидається, плаче або сміється. Часто вздрагує. Вдень гіперактивна. Декілька раз на тиждень плямає, хапається за животик, на протязі декількох секунд трясеться, але не паде. Після цього спить хвилин 20. Дитині 3 роки. Симптоми почалися в 1,5. Висновки лікарів неоднозначні. Я не прошу заочно поставити точний діагноз. Хочеться дізнатися, про яке захворювання може йти мова. Дуже дякую. Сподіваюся на вичерпну відповідь. Хочу зазначити, що всі необхідні обстеження проведено. МРТ, енцефалограма, аналізи.

Дуже важко дати вичерпну відповідь на Ваше запитання, тому, що недостатньо інформації про всі дослідження їх результати та до яких фахівців Ви вже звертались.  Сподіваюсь що в рамках нашого спілкування мені вдасться частково відповісти на ваше питання. З вище Вами перерахованого швидше за все мова йде про відхилення від прийнятих норм психічного розвитку. Якщо я правильно зрозуміла то дитина не реагує звернену до неї мову навіть тоді коли її називають на ім’я. (Що в нормі відповідає дитині 2-го року життя).

В разі коли медико-педагогічною комісією встановлений діагноз легка розумова відсталість також можуть бути встановлені супутні розлади розвитку дискалькулія (це специфічна ізольована нездатність до операцій лічби), дисграфія( розлад навичок письма), дислексія (труднощі у засвоєнні навички читання, які полягають у тому, що дитина не може правильно співвіднести літеру і звук і тому не може читати текст.

ребенок сам себе делает больно

Сыну 4,8 года. Активный, легко идет на котакт с незнакомыми людьми, самоуверенный: предпочетет самостоятельно складывать, играть с машинками, кубиками. Принципиальный (готовила безе, дала первое попавшееся, а не большое, он выбирает по принципу самое большое яболко, конфета..., не взял, обиделся и ушел с кухни) Когда я ему что-то не разрешаю, он сам себя бьет. Очень привязан ко мне. Папа называет маминким сыночком, я мужа также считаю маминким сыночком: живем с его мамой, хотя есть возможность жить самостоятельно. Сын редко засыпает самостоятельно: ждет когда я его прийду обниму и лягу рядом. Говорит, что сны страшные снятся. Засыпает долго. Младшая и старшая дочери ложатся и засыпают без проблем

В данной ситуации много значимых моментов для психолога, ( почему надо самое большое яблоко, печенье…, отношение папы к воспитанию мальчика как мужчины, почему плохо засыпает и т.д),если я правильно поняла то  Вас интересует почему ребенок себя бьет, то есть наказывает. Скорее всего  в момент формирования отношения к поощрению и наказанию у него начал формироваться  навык казнить себя за тот или иной поступок. Внимательно присмотритесь за чем следует такой тип поведения и поговорите об этом с ребенком. Разговор должен быть доверительным и ненавязчивым.

Що робити коли дитина сильно вередує???

доброго дня!! ПИТАННЯ ТАКЕ!! Сину рік і 2 місяці, дитині коли щось забороняєш падає плаче і сильно нервує !!!ЩО РОБИТИ?????

Бажана умова розвитку дитини - спокійна мама. Можливо, не всі заборони варто утримувати? 
Відповідь "так" на свої бажання дитині важливо чути принаймні удвічі частіше, ніж "ні". Можливо, здивуєтесь, однак до 19 нападів вередування за добу у дітей -двохрічок вважається нормою...
Звичайно, бажано би проаналізувати, як пройшли пологи, чи відповідає розвиток нервової системи дитини віковій нормі на думку невролога, яка загальна атмосфера у сім"ї, -  часом дитина просто фонить загальне роздратування та невдоволення дорослих. 

Як стимулювати дитину до того щоб вона хотіла вчитися говорити?

моєму синові 2,3 роки, але вимовляє він лише кілька слів (доволі непогано), він багато говорить, але це нерозбірливо і немає особливого змісту. коли я пробую хочаб щось його навчити казати, то здається, що його це взагалі не цікавить...

Досить розповсюджене  запитання  батьків,  які  дбають  про  достатній  розвиток  своєї  дитини, в якому затронуті,  на  мою  думку,    декілька  аспектів: індивідуальний психомовний розвиток  та відносно прийнятих загальних норм мовного  розвитку дитини 3-го  року  життя.

Мій 3-хрічний син любить одягати жіноче вбрання. З чим це може бути пов`язане?

Старша (6 років) дочка обожнюе різне вбрання, фантазує, ніби вона принцеса. Я розумію,що синочок бере приклад з сестрички, але це мене не заспокоює. Скажіть будь ласка, коли така поведінка хлопчиків стає критичною? Дякую.