Ви є тут

8 вересня світ відзначає Міжнародний день грамотності

Починаючи з 1966 року ЮНЕСКО відзначає Міжнародний день грамотності, намагаючись саме в такий спосіб привернути увагу суспільства й мобілізувати міжнародну суспільну думку, щоб збудити його інтерес і досягти активної підтримки зусиль, спрямованих на розповсюдження грамотності – однієї з головних сфер діяльності ЮНЕСКО починаючи з часів її першої Генеральної конференції в 1946 році.

Традиція щорічно відзначати цей день започаткована відповідною рекомендацією Всесвітньої конференції міністрів освіти з ліквідації неграмотності, що відбулася в Тегерані (Іран) у вересні 1965 року. Саме ця конференція рекомендувала оголосити 8 вересня, дату урочистого відкриття конференції, Міжнародним днем грамотності та святкувати його щорічно в усьому світі.

Цікавий збіг: саме 8 вересня 1636 року вважається й датою заснування одного з найкращих вузів світу – Гарвардського університету у США.

Цього року темою Міжнародного дня грамотності – є грамотність та світ. Ця тема була обрана в контексті Десятиліття письменності Організації Об'єднаних Націй (2003-2012 рр.), щоб продемонструвати величезну цінність грамотності і ту користь, яку вона приносить людям.

Грамотність сприяє духу світу, бо вона допомагає людям знайти особисту свободу, краще розуміти навколишній світ, запобігати і вирішувати конфлікти. Зв'язок між грамотністю і миром проявляється і у зворотному: у країнах з нестійкою демократією та схильних до військових конфліктів набагато складніше розвивати і підтримувати грамотність населення.

Ірина Бокова, Генеральний директор ЮНЕСКО: «Грамотність є одним з основних прав людини і основою всіх форм освіти і навчання протягом усього життя. Грамотність перетворює життя людей, дозволяючи їм робити усвідомлений вибір і розширюючи права і можливості осіб, з тим щоб вони ставали носіями змін ....»

Ось уже 40 років ЮНЕСКО святкує Міжнародний день грамотності, нагадуючи тим самим всьому світу, що грамотність є правом людини і основою будь-якого навчання.

Грамотність є одним з прав людини, засобом розширення особистих свобод і можливостей, а також інструментом розвитку індивідуального людського потенціалу і суспільства в цілому. Можливості отримання подальшої освіти також визначаються рівнем грамотності.

Якісну базову освіту дає учням навички, необхідні в подальшому житті і для подальшого навчання. Грамотні батьки з більшою ймовірністю віддадуть своїх дітей до школи. У грамотної людини більше можливостей для отримання безперервного, триваючого освіти, а грамотні суспільства володіють кращими механізмами адаптації до виникаючих проблем розвитку.

Грамотність лежить в основі базової освіти для всіх, вона є обов'язковою умовою для викорінення злиднів, обмеження зростання населення, досягнення гендерної рівності та забезпечення сталого розвитку, миру та демократії. Програма «Освіта для всіх» (ОДВ) заснована на поширенні грамотності, і для цього є вагомі причини.

У світі близько 775 млн. чоловік не вміють читати і писати. Ці дані наводяться в поширеній 6 вересня в Бонні заяві ЮНЕСКО. За даними організації, майже дві третини неписьменних - дівчата і жінки. Більшість з них живуть в Південній і Східній Азії, а також в Африці. Приблизно у 122 млн. підлітків в світі повністю відсутні навички письма і читання.

"Уряди повсюдно виділяють дуже мало коштів на навчання грамоті, незважаючи на те, що освіта - це одне з основних прав людини", - поскаржився генеральний секретар комісії Німеччині у справах ЮНЕСКО Роланд Бернекер. "Війни змушують витрачати гроші на оборонні потреби, замість того, щоб витрачати їх на освіту, конфлікти зменшують економічне зростання, призводять до поширення бідності і руйнують інфраструктуру", - зазначає організація.

Неймовірно, але навіть у Європі є мільйони неграмотних людей. За даними експертної групи ЄС, що вивчала це питання, кожен п'ятий європейський підліток у віці 15 років, а також близько 75 млн. дорослих в країнах ЄС не володіють базовими навичками в читанні і письмі, що створює тупикові ситуації при пошуках роботи і посилює ризик бідності та виключення з суспільства.

Експерти надають наступні рекомендації для вирішення проблеми: обладнання бібліотек у незвичайних для цього місцях, наприклад, в торгових центрах, залучення в освіту більшого числа педагогів-чоловіків, щоб вони були зразком для хлопчиків, які зазвичай читають менше, ніж дівчатка і т.д.

Експерти переконані в необхідності безкоштовної і якісної початкової освіти для всіх і зміни ставлення до дислексії, адже практично кожна дитина може навчитися читати і писати, якщо з нею займатися відповідним чином.

Джерело: http://www.unesco.orghttp://obozrevatel.com

Коментарі
Зображення користувача Гість.
Гість

08/09/2016

А до чого тут нігери на фото?

Зображення користувача Гість.
Гість

08/09/2016

ТАк бо вони були безграмотні-я стали грамотні:) Читати навчилися там, писати

Додати відповідь